tiistai 2. maaliskuuta 2010

cheap+chic?

Kevään köyhäilybudjettivaihtiksien suosikkini:

Essie Mint Candy Apple vs. Isadora Vintage Mint.

Jos on vaikeuksia saada tassuihinsa Essien karkkiminttua, Isadoran sävy on todella hämmästyttävän lähellä. Essiessä on mukana enemmän rehellistä ysäri peittovalkoista, Isadora on hieman läpikuultavampi ja vihreämpi. Laatunahan Essie on korvaamaton, mutta yllättävää kyllä suurista ennakkoluuloistani huolimatta Isadoran minttu ei ole Se Huonoin Lakka Koskaan. Se on vasta kolmanneksi huonoin. Jepjep. Koska kynteni ovat jatkuvasti poikki ja lakat lohkeilevat pitkin työpaikkaa aion pysyä Essiessä. Netistä tilaamalla saa karsittua hintaa, ja ylimääräisestä vuorokauden kestosta on laiskana valmis maksamaan.



Ole Henriksen Truth Serum vs. Lumene VitaminC+ Energy Cocktail.

Koukutuin Olen appelsiinipommiin jo vuosia sitten, ja tähän aikaan vuodesta kun kasvot ovat kalmankalpeat ja iho väsynyt ja stressaantunut on aika turvautua taas klassikkoon. Köyhänä otin kuitenkin siihen sivuun Lumenen version, jonka INKI-listasta löytyy paljon samaa.

Molemmat ovat ruuhkavuosi-ihon ongelmien seerumeita; väsynyt, eloton, harmaa iho, pintakuivuus, alkavat pienet juonteet, stressireaktiot, valvominen, alkoholin ja kofeiinin haittavaikutukset.. Molemmissa tuotteissa on samantapainen rakenne: öljymäinen, levittyy helposti ja imeytyy salamannopeasti. Jättää pehmeän, virkistyneen pintatunteen. Tuoksukin on samantapainen, hedelmäisen appelsiininen. Jos nyt hifistelmään aletaan (ja todellakin aletaan!), Olen rakenne on hieman helpompi levyttää ja tuoksu hieman raikkaampi, tosin voimakkaampi. Osa Henriksenin tuotteista on myös täysin absurdin ylihinnoiteltuja. Tämä seerumi ei ole sieltä pahimmasta päästä (kokeile 160E silmänympärysvoidetta..), mutta loveaa silti lompakkoa. Hinta netistä tilattuna siinä 50 dollarin kieppeillä, Suomessa hyllystä huomattavasti enemmän.
Ole on tietysti klassikko, mutta koska hinta itkettää ja muutaman viikon käytön jälkeen en huomaa eroa iholla päädyn ensi kesäksi suosimaan suomalaista.

Sekä Essien, että Olen kohdalla merkkiuskollisuuteeni ei, myönnettäköön, ole vaikuttanut pelkästään se teho tai sävy. Pakkaukset ovat ilo kylpyhuoneessa, rakastan Olen minimalistisia kirkkaita purnukoita. Olen myös selektiivimarkkinoinnin uhri: mä olen niin tärkeä, ettei mikään kelpaa ellei Madonna ole myöntänyt sitä käyttävänsä.

Kosmetiikkabudjettia on saatava pienennettyä, vinkkejä otetaan vastaan.